|
V průběhu měsíce října 2000 provedl Mezinárodní institut marketingu, komunikace a podnikání (IIMCE Brno) v rámci projektu Komunikující město analýzu internetových prezentací vybraných měst České republiky, která byla inspirována zkušenostmi z práce na projektu PHARE - Informační a komunikační služby a systémy veřejné správy.
Toto hodnocení je v podstatě pokusem o uživatelský test jednoho z možných komunikačních nástrojů úřadu s občanem - internetu. Konkrétně se jedná o www stránky 14 vybraných měst (Brno, České Budějovice, Hradec Králové, Jihlava, Karlovy Vary, Liberec, Ostrava, Pardubice, Plzeň, Praha 1, Praha 10, Praha 6, Praha hl. m. a Zlín). Jedná se o města, která projevila zájem o pilotní ověření zmíněného projektu PHARE.
Naší hlavní snahou je pokusit se co nejobjektivněji zhodnotit tyto stránky z pohledu občana-uživatele. V první části se zaměříme na informační (obsahovou) hodnotu stránek, ve druhé části na fungování zákona 106/1999 Sb. v praxi. Ve třetí části se pokusíme o zhodnocení vzhledu a funkčnosti stránek.
Cílem analýzy by nemělo být kritizovat pozitivní snahu města prezentovat se prostřednictvím internetu. Šlo nám spíše o pokus poskytnout zpětnou vazbu a inspiraci pro zlepšení poskytovaných služeb.
|
|