|
Firemní identita je vyjádřena celou řadou symbolů, které slouží k rychlé identifikaci, k vyjádření stability organizace, k prezentaci uznávaných a respektovaných hodnot. Zahrnuje jak komunikaci uvnitř instituce, tak i navenek.
Jednotný vizuální styl souvisí s identitou úřadu i města a z hlediska managementu má sjednocující význam.
Jednotný vizuální styl znamená jednotnou grafickou úpravu tiskovin, jednotné označení budov, využívání společných grafických symbolů, ap. Zatímco v komerční sféře je běžnou záležitostí, v oblasti veřejné správy je u nás stále ještě spíše výjimkou.
Zkušenosti z komerční sféry ukazují, že jednotný vizuální styl výrazně přispívá ke zviditelnění organizace a k identifikaci všeho, co s touto organizací souvisí, zjednodušuje i zlevňuje prezentaci. Zajímavým příkladem je město Zlín, kde tvorba jednotného vizuálního stylu pozitivně ovlivnila i vzhled jeho internetové prezentace.
Jednotný vizuální styl pomáhá také při vnitřní komunikaci, protože umožňuje rozlišit (například pomocí barevného označení) různé typy spisů, usnadnit a racionalizovat jejich oběh, ap.
|
|