|
|
|
|
|
|
|
|
Akciová společnost Lázně Luhačovice byla založena MUDr. Františkem Veselým v
roce 1902 a výrazně přispěla k vybudování moderních lázní. Po devadesáti letech
navázala na tyto tradice a úspěchy znovu obnovená, stejnojmenná společnost.
Je největší z pěti společností, které zde lázeňskou péči provozují. Samotné
město Luhačovice má dnes šest tisíc obyvatel. Nachází se na rozhraní Valašska
a Slovácka a tvoří etnograficky svébytnou oblast zvanou Luhačovické Zálesí.
Působivost okolní přírody umocněná navíc rurálními rysy osobité, téměř sto let
staré lázeňské architektury Dušana Jurkoviče dodává tomuto místu atmosféru jedinečné
přirozenosti a klidu.
Dnes se zde v prvé řadě léčí široký okruh onemocnění a poruch onkologických,
dýchacího ústrojí, výměny látkové (cukrovka, obezita), trávicího ústrojí, pohybového
aparátu a oběhového ústrojí. Součástí lázeňské péče je také dietoterapie, předepisovaná
lázeňským lékařem a upřesňovaná dietní sestrou přímo ve stravovacím zařízení.
Podle typu onemocnění připravují diety racionální, šetřící a přísně šetřící,
diabetické, redukční, nízkocholesterolové, se sníženým obsahem bílkovin a purinů
a bezlepkové.
Z hlediska financování a délky pobytu se u nás lázeňská péče označuje za:
komplexní, plně hrazenou zdravotní pojišťovnou v délce čtyř týdnů,
příspěvkovou, kde zdravotní pojišťovna hradí pouze náklady na léčení, zatímco
ubytování a stravování si zájemce platí na tři týdny sám,
samopláteckou, kterou si pacient platí zcela z vlastních prostředků a jejíž
délku pobytu si určuje sám, lázeňskými lékaři je však doporučován léčebný pobyt
na tři týdny, minimální poskytovaná doba je sedm dní.
Akciová společnost Lázně Luhačovice rozšiřuje svoji nabídku o zdravotní dovolené,
v jejichž rámci se celoročně poskytují takové produkty jako:
Týden pro zdraví,
Relaxační pobyt,
Lázeňská dovolená,
Pohybem ke zdraví,
Týden pro Váš hlas,
Týden pro seniory,
Týden pro ženy,
Pobyt pro manažery,
Lázně na zkoušku,
Jarní prázdniny v lázních,
Lázeňské minimum.
V praktické prezentaci své nabídky využívá akciová společnost Lázně Luhačovice
také nástroje marketingové komunikace, zejména podpory prodeje. Například v
zimní sezóně věnuje účastníkům příspěvkové lázeňské péče každý třetí den zdarma,
což u třítýdenního pobytu představuje celý jeden týden bez placení. Podobně
pomáhá (finančně přispívá nebo dokonce sama zajišťuje) s dopravou pacientů až
z místa bydliště. Speciálním autobusem LUHÁČEK sváží hosty ze vzdálenějších
oblastí. zejména ze severních a západních Čech. Díky rozsáhlé evidenci svých
pacientů uplatňuje v další komunikaci s nimi databázový marketing a direct mail.
Pro umístění inzerce využívá mimo běžná média také plochy v městské hromadné
dopravě.
Těmto marketingovým přístupům odpovídají také hospodářské výsledky akciové společnosti
Lázně Luhačovice. Za rok 2000 se očekává obrat ve výši přes 330 milionů Kč,
což představuje pětiprocentní navýšení oproti roku 1999. Počítá se také se zvýšením
počtu hostů, jenž by se měl blížit 24 tisícům, z nichž 4 tisíce připadají na
zahraniční, zejména z Rakouska a Německa. Za příznivé lze považovat také to,
že více než 55 % klientů si pobytové služby a léčebné náklady hradí z vlastních
prostředků.
Vyšší obsazenost kapacit a celoročně úsporné provozní hospodaření vytvářejí
finanční zdroje pro další investice na obnovu a rozvoj lázeňské vybavenosti.
Dokončená rekonstrukce a modernizace lázeňského domu Jestřabí přišla na 34 milionů
Kč. Ale také se z nich vyplácejí mimořádné odměny zaměstnancům, zvyšují se jejich
mzdy více než je úroveň očekávané inflace, pořádají se kursy a školení na zvyšování
jejich odborné, profesní i jazykové kvalifikace atd. Právě investice do lázeňského
zařízení, stejně jako do vlastních zaměstnanců jsou totiž nezbytnou podmínkou
dalšího zvyšování přitažlivosti lázní zejména pro zahraniční návštěvníky.
V Lázních Luhačovice by se také dalo využít pivního lokálního patriotismu a
na něj navazující pivní turistiky. V nedalekém, pouze patnáct kilometrů vzdáleném
Uherském Brodě se totiž nachází pivovar Janáček. Přitom právě desítky pobytů
a návštěv v Luhačovicích výrazným způsobem ovlivnily dílo a život Leoše Janáčka.
Tato historie se v Lázních Luhačovice dodnes hojně připomíná. Například se zde
každoročně v létě koná Janáčkův hudební festival. Které jiné pivo než uherskobrodský
Janáček by se tedy mělo v Luhačovicích nabízet a prodávat?
|
|
|
|
|
|