Komunikační dovednosti
Partnerství s občanem
Zapojení občanů
Prezentace práce úřadu
Vize a rozvojové strategie
Komunikace s konkrétními cílovými skupinami
Internet
Komunikující město
Krizový management města Rennes
Charta komerčního urbanismu renneského distriktu
Společné sdílení hodnot
Stavební povolení
Monitoring a efektivita
Jednotný vizuální styl
Cestovní ruch
Pes ve městě
Rozpočty
Zeleň
Komunikační strategieO projektu řekliOmbudsman městadiskusePřednášky, workshopy, semináře

Lázně se stoletou tradicí


Akciová společnost Lázně Luhačovice byla založena MUDr. Františkem Veselým v roce 1902 a výrazně přispěla k vybudování moderních lázní. Po devadesáti letech navázala na tyto tradice a úspěchy znovu obnovená, stejnojmenná společnost. Je největší z pěti společností, které zde lázeňskou péči provozují. Samotné město Luhačovice má dnes šest tisíc obyvatel. Nachází se na rozhraní Valašska a Slovácka a tvoří etnograficky svébytnou oblast zvanou Luhačovické Zálesí. Působivost okolní přírody umocněná navíc rurálními rysy osobité, téměř sto let staré lázeňské architektury Dušana Jurkoviče dodává tomuto místu atmosféru jedinečné přirozenosti a klidu.

Dnes se zde v prvé řadě léčí široký okruh onemocnění a poruch onkologických, dýchacího ústrojí, výměny látkové (cukrovka, obezita), trávicího ústrojí, pohybového aparátu a oběhového ústrojí. Součástí lázeňské péče je také dietoterapie, předepisovaná lázeňským lékařem a upřesňovaná dietní sestrou přímo ve stravovacím zařízení. Podle typu onemocnění připravují diety racionální, šetřící a přísně šetřící, diabetické, redukční, nízkocholesterolové, se sníženým obsahem bílkovin a purinů a bezlepkové.

Z hlediska financování a délky pobytu se u nás lázeňská péče označuje za:
  komplexní, plně hrazenou zdravotní pojišťovnou v délce čtyř týdnů,
  příspěvkovou, kde zdravotní pojišťovna hradí pouze náklady na léčení, zatímco ubytování a stravování si zájemce platí na tři týdny sám,
  samopláteckou, kterou si pacient platí zcela z vlastních prostředků a jejíž délku pobytu si určuje sám, lázeňskými lékaři je však doporučován léčebný pobyt na tři týdny, minimální poskytovaná doba je sedm dní.

Akciová společnost Lázně Luhačovice rozšiřuje svoji nabídku o zdravotní dovolené, v jejichž rámci se celoročně poskytují takové produkty jako:
  Týden pro zdraví,
  Relaxační pobyt,
  Lázeňská dovolená,
  Pohybem ke zdraví,
  Týden pro Váš hlas,
  Týden pro seniory,
  Týden pro ženy,
  Pobyt pro manažery,
  Lázně na zkoušku,
  Jarní prázdniny v lázních,
  Lázeňské minimum.

V praktické prezentaci své nabídky využívá akciová společnost Lázně Luhačovice také nástroje marketingové komunikace, zejména podpory prodeje. Například v zimní sezóně věnuje účastníkům příspěvkové lázeňské péče každý třetí den zdarma, což u třítýdenního pobytu představuje celý jeden týden bez placení. Podobně pomáhá (finančně přispívá nebo dokonce sama zajišťuje) s dopravou pacientů až z místa bydliště. Speciálním autobusem LUHÁČEK sváží hosty ze vzdálenějších oblastí. zejména ze severních a západních Čech. Díky rozsáhlé evidenci svých pacientů uplatňuje v další komunikaci s nimi databázový marketing a direct mail. Pro umístění inzerce využívá mimo běžná média také plochy v městské hromadné dopravě.

Těmto marketingovým přístupům odpovídají také hospodářské výsledky akciové společnosti Lázně Luhačovice. Za rok 2000 se očekává obrat ve výši přes 330 milionů Kč, což představuje pětiprocentní navýšení oproti roku 1999. Počítá se také se zvýšením počtu hostů, jenž by se měl blížit 24 tisícům, z nichž 4 tisíce připadají na zahraniční, zejména z Rakouska a Německa. Za příznivé lze považovat také to, že více než 55 % klientů si pobytové služby a léčebné náklady hradí z vlastních prostředků.

Vyšší obsazenost kapacit a celoročně úsporné provozní hospodaření vytvářejí finanční zdroje pro další investice na obnovu a rozvoj lázeňské vybavenosti. Dokončená rekonstrukce a modernizace lázeňského domu Jestřabí přišla na 34 milionů Kč. Ale také se z nich vyplácejí mimořádné odměny zaměstnancům, zvyšují se jejich mzdy více než je úroveň očekávané inflace, pořádají se kursy a školení na zvyšování jejich odborné, profesní i jazykové kvalifikace atd. Právě investice do lázeňského zařízení, stejně jako do vlastních zaměstnanců jsou totiž nezbytnou podmínkou dalšího zvyšování přitažlivosti lázní zejména pro zahraniční návštěvníky.

V Lázních Luhačovice by se také dalo využít pivního lokálního patriotismu a na něj navazující pivní turistiky. V nedalekém, pouze patnáct kilometrů vzdáleném Uherském Brodě se totiž nachází pivovar Janáček. Přitom právě desítky pobytů a návštěv v Luhačovicích výrazným způsobem ovlivnily dílo a život Leoše Janáčka. Tato historie se v Lázních Luhačovice dodnes hojně připomíná. Například se zde každoročně v létě koná Janáčkův hudební festival. Které jiné pivo než uherskobrodský Janáček by se tedy mělo v Luhačovicích nabízet a prodávat?

Radnice EU - občanské sdružení                 CZI - Děkujeme za hostingovou podporu!                 IIMCE Brno                 

okna-hned.cz | OKNA HNED - Plastová okna skladem || okna-hned.sk | OKNÁ HNEĎ - Plastové okná skladom || dvastaf-group.cz | DVASTAF GROUP - stavební firma Brno
okna-na-miru.cz | Okna na míru || kalkulator-oken.cz | Kalkulátor oken || kalkulator-okein.sk | Kalkulátor okien || konfigurator-oken.cz | Konfigurátor oken
kalkulacka-oken.cz | KALKULAČKA OKEN || dvastav.cz| DVASTAV - stavební firma Brno || okna-se-slevou.cz | Okna se slevou
mirko-foret.cz | Mirko Foret || kasparekvbrne.cz | Kašpárek v rohlíku v Brně || mixle-brno.cz | Mixle v piksle koncert Brno