vyhodnocování ohlasů v tisku a sdělovacích prostředcích
statistika zájmových a občanských iniciativ
dopisy (schránky po městě)
návštěvnost a účast na akcích
Výsledný komunikační manuál veřejné správy musí být kombinací výše uvedených možností i nástrojů komunikace. Aktivity musí být rozloženy v časovém harmonogramu a měly by zohledňovat i veškeré ostatní dění v obci či městě a respektovat jednotlivé cílové skupiny.
Komunikační strategie klade velký důraz na výchovu, vzdělávání a motivaci lidí podílejících se na realizaci služeb veřejné správy, snaží se udělat vše proto, aby znásobila výsledný efekt prostřednictvím spolupráce a partnerství nejrůznějších organizací ve městě i mimo ně. Proto iniciuje projekty jejichž výsledkem jsou balíčky služeb a informací, které ještě umocňují snahu veřejné správy poskytnout občanovi ten nejlepší servis. Až budete číst následující stránky, přemýšlejte o tom.