|
Druhý leták informuje o činnosti radnice a vysvětluje pojem, kterým jsou označeny všechny tři letáky. Uvádíme jej v doslovném překladu.
Co je to Kontrola urbanismu?
- Kontrola urbanismu je proces, který reguluje rozvoj a užívání půdy. Zahrnuje výstavbu nových budov, rozšiřování již existujících a změnu způsobů jejich užívání. Výstavba, nové domy, továrny a obchody, jsou důležité pro budoucí úspěch a růst města, stejně je důležité chránit a zlepšovat kvalitu životního prostředí. Naše práce spočívá v hledání rovnováhy mezi těmito dvěma faktory.
- Na Birminghamské radnici je úřad (odbor) pro urbanismus, který posuzuje urbanistické (stavební) žádosti a rozhoduje, zda udělí povolení. Rozhodnutí musí být v souladu s národní a místní urbanistickou politikou. Povolení je potřebné pro téměř veškerou výstavbu. O povolení musí být požádáno před započetím prací.
- Kontrola urbanismu nekontroluje jak je stavba konstruována, k tomu slouží zvláštní systém stavebních nařízení. Tým Stavebního konzultačního střediska na Odboru urbanismu a architektury Vám může pomoci s vyřízením potřebných dokumentů, pomůže Vám jak dodržet zákonné předpisy a normy.
Služba Kontroly urbanismu v Birminghamu
- Urbanistická komise Birminghamské radnice je tvořena 20 místními radními. Komise rozhoduje o urbanistických žádostech, zasahuje proti nezákonným výstavbám a stanovuje lokální urbanistickou politiku. Schází se každý čtvrtek v 11 hodin v Baskervillském domě. Budete vítáni pokud přijdete na tuto schůzku a poslechnete si, o čem se tam hovoří.
- Komisi radí Kontrolní urbanistický tým. Tým se skládá z profesionálních městských urbanistů, kteří pečlivě zkoumají každou stavební žádost, aby se ujistili, že je v souladu s urbanistickou politikou.
- Každý rok radnice vyřídí zhruba 5.000 stavebních žádostí. Jsou různorodé od rozšiřování domu, až po nové kancelářské budovy a jiné větší výstavby. Komise je zodpovědná za rozhodování stavebních žádostí a může na jednodušší žádosti zmocnit vedoucího odboru urbanismu a architektury.
Jak urbanistický proces funguje?
Kvalitní servis pro všechny
- Jsme ustanoveni pro vykonávání nejlepší možné služby pro všechny naše klienty.
- Náš hlavní cíl je vykonávat spravedlivou, přátelskou a slušnou službu.
- Poznali jsme, že naši klienti jsou různí, z různých komunit a my se snažíme uspokojit vaše různé potřeby.
- Tato charta nastavuje standardy služby, které od nás můžete očekávat.
Služby které můžete očekávat
Můžete nám telefonovat, nebo přijít za námi v úředních hodinách (ačkoli je vždy lepší domluviti si nejprve schůzku). Případně nám můžete napsat. Snažíme se:
- zodpovědět všechny telefonáty do 24 hodin,
- zodpovědět všechny dopisy do 14 dnů,
- používat jasný jazyk ve všech našich dopisech a dokumentech.
Když potřebujete obecnou informaci či radu
Jsme schopni dávat informace a bezplatné rady na široké množství urbanistických záležitostí. Můžeme poradit a sdělit:
- kdy potřebujete stavební povolení,
- jaká je urbanistická politika, která může ovlivnit vaše stavební povolení,
- kolik budete muset zaplatit za dané stavební povolení,
- detaily o stavebních povoleních jiných lidí.
Než podáte svoji žádost
Jsme zřízeni pro to, abychom posuzovali Vaši žádost tak rychle, jak jen to bude možné. Vybízíme vás proto k diskusi o vaší žádosti před jejím podáním. To znamená, že vám můžeme poradit, jak jinak lze jakýkoli problém řešit a navíc můžeme takto pomoci hladšímu průběhu posuzování žádosti. Za tyto služby se nic neplatí.
Když obdržíme Vaši žádost
Nejpozději do 3 pracovních dnů od obdržení vaší žádosti jsme povinni:
- registrovat vaši žádost a poslat vám oznamovací dopis. Tento dopis bude obsahovat jméno a telefon osoby, která se bude vaší žádostí zabývat,
- sdělit vám písemně, jaké případné informace budeme potřebovat, jestliže je vaše žádost neúplná.
Upozornění ostatních o Vaší žádosti
- Jsme povinni upozornit další lidi, kteří by mohli být vaší žádostí ovlivněni (lidé v sousedících domech například). Naším cílem je napsat jim nejpozději do 3 pracovních dnů od obdržení vaší žádosti. Ptáme se jich, zda mají nějaké připomínky k vaší žádosti a žádáme je o odpověď do 21 dnů. Zvážíme však každou připomínku obdrženou do dne než padne rozhodnutí.
- Upozorníme vás na rozhodnutí o žádosti. Můžete si také vyžádat seznam lidí, kteří byli upozorněni na danou urbanistickou žádost.
- Jestliže chcete vidět kteroukoli urbanistickou žádost, můžete tak učinit v Baskervillském domě, kde vám také budeme moci návrhy vysvětlit. Případně můžete také vidět urbanistickou žádost ve vaší místní Sousedské kanceláři po dobu 21 dnů po její registraci.
Vyřízení Vaší žádosti
- Vaši žádost vyřídíme jak jen rychle budeme moci. Zavázali jsme se k vyřízení 90% žádostí do 8 týdnů. Rozsáhlejší, komplexnější žádosti mohou trvat dále. My vám řekneme, zda vaše žádost je takovou, jejíž vyřízení potrvá dále než 8 týdnů.
- Jestliže váš návrh potřebuje doplnit, aby byl akceptovatelný, nebo jestliže potřebujeme více informací, dáme vám vědět jak jen rychle budeme moci.
- Jestliže budete chtít zjistit stav průběhu vyřizování vaší žádosti, případně předběžný výsledek, kontaktujte nás v našich úředních hodinách.
Padne rozhodnutí
- Naším cílem je poslat vám oznámení o rozhodnutí do 3 pracovních dnů, potom co bylo rozhodnuto. Toto oznámení obsahuje rady, jak se odvolat, v případě že vaše žádost byla zamítnuta.
- Jestliže jste připomínkoval nějakou žádost, oznámíme vám rozhodnutí do 5 pracovních dnů od jeho vydání.
Stížnosti na stavby bez povolení
- Jestliže nám oznámíte stavbu bez urbanistického povolení, potvrdíme vaši stížnost písemně do 3 pracovních dnů.
- Vaší stížnost budeme považovat za důvěrnou.
- Vyšetříme vaši stížnost rychle jak jen to bude možné.
- Budeme vás informovat o vývoji a výsledku našeho šetření.
Jestliže jste nespokojeni s naší službou
Usilujeme o poskytování nejlepší možné služby všem klientům. Stížnosti jsou vždy brány velmi vážně a obvykle je záležitost rychle a snadno uvedena na pravou míru. Můžete také použít formální stěžovací proceduru. Letáky Jak si stěžovat jsou dostupné na Odboru. Ty vám poradí, jak postupovat v případě formální stížnosti.
Další informace
Další materiály obsahující detajlnější informace a rady pro klienty jsou k dostání na Odboru. Ty zahrnují detaily o urbanistické politice a místním plánu rozvoje. Za některé z těchto materiálků se platí drobný poplatek. Urbanistické politiky a plány rozvoje můžete také vidět v Baskervillském domě na recepci (podívejte se dole na Kde nás najdete)
Kde nás najdete
Adresa, telefon: (všeobecný i podle oblastí + obrysová mapka), fax, minicom, úřední hodiny.
Ordinace urbanistického poradenství: pořádáme Ordinace urbanistického poradenství v některých Sousedských kancelářích dvakrát do měsíce. Prosím kontaktujte nás pro podrobnosti.
Tento leták je také k dostání v menšinových etnických jazycích a velkými písmeny.
PLAIN LANGUAGE
|
|