|
Představitelé Birminghamu v dopravní vizi do roku 2020 uvádějí, že chtějí zajistit prosperitu města. Uvědomují si důležitou roli dopravy, která ve městě spojuje místa, kde lidé žijí, nakupují a tráví volný čas, a která činí město dostupným v regionálním i celosvětovém měřítku. Zvažují, jak se požadavky na automobilovou dopravu, mobilitu osob a jejich bezpečnost odrážejí v celkové prosperitě města. Zvažují také, jak vytvářet další možnosti dopravy, aby se vyhnuli ekologickým i sociálním problémům. Proto budou budovat systém záchytných parkovišť po obvodu města, budou zlepšovat kvalitu městské hromadné dopravy a zlepšovat možnosti pohybu po městě pro chodce, cyklisty a vozíčkáře.
Propočetli, že do roku 2031 by automobilová doprava v jejich městě měla vzrůst ještě o třetinu, čímž se sníží průměrná rychlost a prodlouží se dopravní špičky.
Vědí, že v současnosti cestuje každý občan v průměru hodinu denně a jede v průměru do vzdálenosti 30 kilometrů, zatímco před 40 lety to bylo pouze 12 kilometrů. Velké naděje vkládají do městské hromadné dopravy. Vlaky a autobusy se stanou atraktivnějšími a budou tudíž také více využívány. Tím se sníží nároky na parkovací místa i výdaje na neustálé rekonstrukce přetěžovaných vozovek. Proto je ale nutné zlepšovat kvalitu a image městské hromadné dopravy. Například bude třeba vybudovat ve městě rychlodráhu, kterou Birmingham jako jediné větší město v Evropě doposud nemá.
Vědí také, že celých 42% cest občanů po městě je kratších než 2 kilometry a 75% jich je kratších než 8 kilometrů. Proto je nutné usilovat o to, aby lidé, kteří se rozhodnou jít pěšky či použít jízdní kolo, se v ulicích města cítili příjemně a bezpečně.
Uvádějí, že půl hodiny cvičení, stejně jako půl hodiny rychlé chůze nebo jízdy na kole pětkrát do týdne je nejefektivnější způsob, jak zlepšit svoji kondici a předcházet civilizačním chorobám.
|
|