|
Veřejná správa v nizozemském letovisku Scheveningenu se rozhodla prezentovat tuto čtvrť, která je součástí Haagu, jako místo nákupů, zajímavých kulturních, sportovních a zábavních událostí (například v letních měsících se zde na břehu Severního moře koná tradiční světová přehlídka ohňostrojů) a přímořského lázeňství. Jednou z podmínek pro dosažení takovéhoto image je i čistota místa.
Z tohoto důvodu proběhla v Haagu rozsáhlá kampaň, která upozorňovala obyvatele na tuto skutečnost. Radnice také zjišťovala, jaké jsou názory občanů na fakt, že pro udržení vysokého standardu čistoty města se částka, věnovaná z veřejných prostředků na čistotu této městské části, zdvojnásobí. Občané souhlasili a ztotožnili se s touto myšlenkou. Navíc důsledná a dlouhodobá péče o čistotu a úklid této části Haagu nakonec vedly k tomu, že během několika málo let již bylo možné dosáhnout požadované úrovně s nižšími náklady.
To, že informovanost a zájem domácích obyvatel jsou velmi důležité pro to, aby město působilo jako vstřícné a pohostinné, dokazuje i následující příklad. |
|