|
|
|
|
|
|
|
|
Závazná pravidla jsou následující: - Na všechny písemné dotazy či žádosti se odpovídá maximálně do 10 pracovních dnů.
- V odpovědi:
- uveďte jméno a telefonní číslo zaměstnance, který záležitost vyřizuje.
- užívejte standardní velikost a barvu písma.
- poskytněte veškeré vyžadované informace a také informujte o dalších krocích, které úřad učiní a kdy se tak stane nebo
- vysvětlete, že není možno vyžadovanou informaci poskytnout okamžitě a udejte termín, do kdy se tak stane nebo
- objasněte, že úřad nemůže vyžadovanou službu či informaci poskytnout, proč tomu tak je a navrhněte, která jiná instituce či organizace by mohla pomoci.
Co konkrétně učinit, abyste splňovali tato závazná pravidla?
- Ujistěte se, že všechno, co jste napsali, je přesné, jasné a srozumitelné.
- Rozhodněte se, jakým způsobem bude nejlepší žádost vyřídit. V některých případech totiž postačí a bude rychlejší telefonát.
- Ať už se rozhodnete jakkoliv, vždy odpovězte do 10 pracovních dnů.
- Než začnete psát, ujasněte si, co vlastně chcete říci.
- Myslete především na to, co chce vědět čitatel dopisu - nejdříve sdělte to, co chce vědět, a teprve potom proč tomu tak je.
- Odpovězte na všechny otázky z dopisu občana.
- Poté, co jste dopis napsali, si zkontrolujte, jestli opravdu vyjadřuje to, co hodláte udělat a to, co chcete, aby udělala druhá strana.
Tipy na psaní dobrých dopisů:
- Nepředpokládejte - vysvětlujte!
- Používejte obvyklá slova - nepoužívejte zkratky či odborné termíny. Pokud musíte použít odborné termíny, vysvětlete je.
- Používejte krátká slova a krátké věty.
- Neužívejte malý font!
- Používejte jméno adresáta - "Vážený pane Nováku" je lepší než "Vážený pane".
- Uveďte na dopis i vaše telefonní číslo.
- Používejte obvyklý dopisový formát.
|
|
|
|
|
|