|
|
|
|
|
|
|
|
Zatímco například v Leedsu jsou názory občanů, jejich náměty a připomínky součástí komunikace radnice s veřejností již dlouhou dobu a radnice si pochvaluje, že z tzv. burzy nápadů získá mnoho zajímavých podnětů pro svoji práci, v Birminghamu realizovali akci Nejlepší myšlenky pro Birmingham v létě roku 2000 poprvé. Místní noviny průběžně informovaly o tom, jaké nápady se ve schránkách k tomuto účelu připravených v různých kavárnách, obchodech a institucích scházejí. Čtenáři se tak z místních sdělovacích prostředků dovídali o tom, co si myslí a navrhují jejich spoluobčané. Návrhy se týkaly například místní sítě kanálů (dříve se po nich dopravovalo uhlí a dřevo do průmyslových podniků), které jsou v současnosti rekonstruovány a které by mohly být podle místních obyvatel využívány pro kanoistiku či v zimě na bruslení. Objevil se i velmi zajímavý návrh připravit na místním výstavišti přehlídku designérů, která by mohla být pro mnohé místní firmy inspirující. Další nápad navrhoval vytvořit v centru města příležitosti pro ubytování studentů, kteří v odpoledních hodinách oživí vylidňující se střed města, apod. Tyto nápady nevznikly náhodou, jedná se o výsledek dlouhodobé a systematické práce radnice s veřejností. U nás jsou podobné ojedinělé aktivity zatím pouhým jednorázovým pokusem. Například i v Brně se na přelomu roku 1999/2000 objevily letáky s výzvou Myšlenka pro Brno. Výsledky této akce nám nejsou známy. V jednom menším městě jsme se dozvěděli, že výsledkem podobné akce u nich byly slupky od banánů naházené do schránek připravených pro nápady a sdělení radnici. Kultivace občanského chování je záležitostí dlouhodobou, není to věc jednoduchého a efektního nápadu. Jde o dlouhodobé posilování vzájemných vztahů.
|
|
|
|
|
|