|
|
|
|
|
|
|
|
- Na počátku roku 1999 provedl Mezinárodní institut marketingu, komunikace a podnikání dotazníkové šetření mezi zaměstnanci Městského úřadu v Klatovech, týkající se vnitřní kultury instituce. Z šetření vyplynulo, že zaměstnanci uznávají autoritu svých vedoucích, ale téměř polovina z nich se cítí být nedostatečně ohodnocena. Domníváme se, že hodnocení a motivaci zaměstnanců by měla být do budoucna věnována větší pozornost. Nemusí jít ani o finanční ohodnocení, spíše je nutné se zaměřit na morální ohodnocení a pěstování atmosféry spolupráce a zodpovědnosti. I úředníci potřebují být občas pochváleni.
- Všichni z vlastní praxe víme, že někdy se objevují pochybnosti o nedostatečné pracovní vytíženosti některých kolegů (zaměstnanců úřadu). Domníváme se, že do značné míry to souvisí se vzájemnou nedostatečnou informovaností o pracovních aktivitách. Zvýšení informovanosti uvnitř úřadu může přispět k odstranění vzniku vzájemné nedůvěry a podpořit tvořivou pracovní atmosféru.
- Vzájemné předávání informací bezprostředně se týkajících práce zaměstnanců úřadu by se mělo stát jedním z prvořadých cílů Městského úřadu. Bude nutné hledat optimální způsoby předávání informací i ověřování, zda byly pochopeny.
- Do budoucna bude nutné jasně pojmenovat, v čem spočívá "vstřícnost vůči občanům", a postupně odhalovat překážky, na které občané při styku s úřadem narážejí.
- Zaměstnanci Městského úřadu v Klatovech posuzují zastupitele nepřesně. Značnou váhu jejich autority připisují jejich odbornosti a kvalifikovanosti. Zastupitelé jsou u nás zatím spíše voleni jako známé a vážené osobnosti, nikoli jako osobnosti, které dokázaly své spoluobčany přesvědčit, že jejich volební program přinese městu a jeho obyvatelům nejvíce užitku, že to s městem a lidmi, kteří zde žijí, myslí nejlépe. Proto také téměř polovina dotázaných nepovažuje za součást své pracovní náplně nutnost upozorňovat zastupitele na nové legislativní úpravy a jejich konkrétní důsledky. Další více než třetina zastupitele sice upozorňuje, ale pouze tehdy, když je k tomu vyzvána. Automaticky tyto informace poskytuje zastupitelům necelá čtvrtina zaměstnanců.
- Zaměstnanci Městského úřadu by si měli více uvědomovat, že právě oni jsou skutečnými odborníky v dané oblasti a problematice. Proto by měli lépe spolupracovat a pomáhat zastupitelům jakožto představitelům občanů.
- Práce na Městském úřadě v Klatovech je pro zaměstnance přitažlivá a zajímavá, chodí sem rádi a jsou zde spokojeni.
- Tři čtvrtiny dotazovaných očekávaly, že dotazníkové šetření nebude formální záležitostí, ale že naopak po jeho vyhodnocení budou přijata konkrétní opatření.
- Dotazníkové šetření bylo většinou zaměstnanců Městského úřadu v Klatovech vnímáno jako konkrétní krok ke zlepšení situace na úřadě.
|
|
|
|
|
|