|
|
|
|
|
|
|
|
Závazná pravidla jsou: - Vždy, když na radnici přijde občan se žádostí, bude se mu někdo věnovat do 10 minut.
- Pokud se mu nemůžete věnovat do 10 minut:
- sdělte občanovi, kdy se mu můžete věnovat, aby se mohl rozhodnout, zda má čekat.
- umožněte mu domluvit si s vámi schůzku na později.
- napište mu s kým bude později muset mluvit.
- Každý pracovník
- má visačku se svým jménem a názvem oddělení, pro které pracuje.
- je vůči občanovi milý a profesionální.
- umožní, aby si s ním mohl občan pohovořit v soukromí, pokud to záležitost vyžaduje.
- pomůže občanovi vyplnit potřebné formuláře.
Co konkrétně učinit, abyste splňovali tato závazná pravidla?
- Vždy mějte visačku se svým jménem.
- Usmívejte se. Pozdravte.
- Usnadněte občanovi jednání - například se posaďte, abyste si mohli pohovořit.
- Věnujte se mu. Zapamatujte si jeho jméno a používejte je. Dívejte se mu do očí.
- Používejte běžný jazyk, nepoužívejte odborné termíny.
- Poslouchejte - kdyby občanovi na věci nezáleželo, neříkal by vám o ní.
- Kromě poslouchání sledujte také neverbální vyjadřování občana.
- Buďte přátelští a milí - dokažte občanovi, že to co děláte umíte a že to děláte rádi.
- Vždy poskytněte maximum informací - proč musí čekat a jak dlouho musí čekat. Pokud existuje více řešení, informujte dotyčného o všech, aby měl k dispozici dostatek informací pro své rozhodnutí.
- Vždy začněte tím, co můžete udělat - ne tím, co nejde.
- Pokud něco slíbíte, udělejte to.
- Dejte občanovi své jméno a kontaktní informace - například na vaší vizitce.
Co když vzniknou potíže?
- Obvykle je pro překonání obtížných situací nejdůležitější první dojem. Někdy vás ale občané vidí spíše jako překážky na jejich cestě za tím, co potřebují. Pokuste se je pochopit, dokonce i když jejich problém nemůžete vyřešit.
- Pokud je někdo agresivní či protivný:
- Buďte zdvořilí, zůstaňte klidní, mluvte pomalu a potichu.
- Používejte jeho jméno.
- Poslouchejte, co vám druhá strana říká, a nechejte ji, ať se ze svého problému "vymluví".
- Dejte najevo, že chápete jejich pocity (např. "Chápu, že vás to hodně rozčiluje&
- Buďte vnímaví a vlídní, nebuďte agresivní či hrubí "na oplátku"
- Pokud daná osoba pokračuje v hrubých či agresivních projevech, máte právo odejít od přepážky nebo položit sluchátko. Předem ji však na tuto možnost upozorněte.
|
|
|
|
|
|